czwartek, 15 listopada 2012

Ostry krem z dyni z cytrynową nutą :)

Dostałam dynię od mojego Taty  (wole takie prezenty niż czekoladki) :). Nie mogła w nieskończoność leżeć w kuchni, więc gdy pewnego dnia została mi w domu włoszczyzna, cytryna i owa dynia, a lenistwo nie pozwalało mi na wędrówkę do sklepu, stało się! Ugotowałam, zjadłam i byłam szczęśliwa :)








Składniki:

- 1 pietruszka
- 2 małe marchewki
- kawałeczek selera 
- 1 średni por
- 1 cebula
- 1/2 kg dyni
- 2 ząbki czosnku
- 1 łyżka świeżego imbiru
- skórka z jednej cytryny
- świeży rozmaryn
- 1 łyżka kurkumy
- 1 łyżeczka chilli
- sól i pieprz do smaku



Sposób przygotowania:

1. Warzywa umyć i obrać. Pokroić w kostkę, lub mniejsze kawałki i wrzucić do garnka.
2. Czosnek obrać. Cebulę lekko spalić na ogniu i dodać do warzyw.
3. Imbir obrać i pokroić na bardzo małe kawałki, po czym dodać do naszego warzywniaczka.
4. Cytrynę sparzyć. Zetrzeć z niej skórkę i następnie posiekać z rozmarynem - użyjemy tego na końcu.
5. Zalać warzywa wodą tylko tak, by ledwo je zakrywała. Dodać kurkumę, chilli.
6. Gotować aż warzywa będą miękkie. Zmiksować wszystko.
7. W razie potrzeby dodać sól i pieprz do smaku.
8. Po nałożeniu posypać mieszanką cytrynowo- rozmarynową.
9. Smacznego!!! :)

 Smacznego! Zapraszamy :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz